perjantai 27. syyskuuta 2013

Kohtasin kenkäfetistin (??)






Olin menossa eräs päivä töihin (kerrankin hameessa huomhuom!!) kun kadulla noin viisikymppinen herrasmies tuli kehumaan kenkiänä. Kiitin hymyillen, ja jatkoin matkaani, mutta monsieur ei ollutkaanvielä valmis keskustelun suhteen. "Olisiko ehkä mahdollista että antaisitte  minun ostaa teille kengät?" hän kysyi. Lause sisällöltään ja muotoilultaan oli niin absurdi, että luulin ymmärtäneeni väärin. "Pardon?!", vastasin, ja mies toisti kysymyksensä: "Saisinko ostaa teille kengät?" Siltikin kaipasin tarkennusta, ja varmistin että herra tosiaan oli halukas ostamaan minulle toisen parin kenkiä, eikä siis koettanut ostaa kenkiä jalastani. Kun olin aivan varma että olin ymmärtänyt oikein, kiitin miestä häkeltyneenä ja kieltäydyin tarjouksesta kohteliaasti, vedoten faktaan että omistan jo liiankin monta paria. Mies kiitti, toivotti päivänjatkot ja lähti toiseen suuntaan.

??????????????

Vain ja ainoastaan Pariisissa.
Ja minulle vielä väitettiin, ettei tämä ole edes kovinkaan tavatonta.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti