torstai 28. helmikuuta 2013

Maailman paras työpäivä in DISNEYLAND

Eräs sunnuntai suuntasimme koko poppoo -eli siis minä ja hostperhe- EuroDisneyhin, eli Pariisin Disneylandiin! Reissua oli odotettu kuin kuuta nousevaa (hölmö sanonta btw, mistä se tulee??), eikä tainnut tämä isoin pikkuprinsessa olla ihan vähiten innoissaan.

Lähes kaikki muut olivat jo kokeneita kävijöitä, mutta minulle tämä oli ihkaensimmäinen kerta. Luulin, että sinne nyt vähän mennään hengaamaan ja kattelemaan, mutta HAH, koko automatkan minulle selostittiin toimintamalleja ja taktiikoita. Oli fastpassia, jonoleikkejä, laitejärjestys ja aikatauluja. Olisi siinä mennyt hämilleen skarpimpikin heppu, ja skarppi ei todellakaan ole se sana jolla olisin itseäni klo 8.00 sunnuntaiaamuna kuvannut.

Jotta kaikkien lasten päivän ilo saataisiin maksimoitua, jakauduttiin niin, että yksi aikuinen per lapsi. Niin jokainen pari sai mennä yhdessä mielensä mukaan, ja jokainen lapsukainen sai olla juuri omanikäistensa laitteissa ja toiminnoissa.

Nyt päivää huippulaatuisina iLuuri kuvina:

Sumu ja hämärä klo 9.00am


Jonossa oli KYLMÄ.

Tämä ilme oli suht koko päivän

Mun tuleva viinilasisarja.
Korviaaaa on siinä monenlaista... Jos ois ollut rahaa, olisin ostanut ainakin kymmenet erilaiset minnikorvat.
The one and only Ruususen linna

Ei kannata liian kauan uinua, mä aattelin nimittäin muuttaa tonne.
Mikä Mikä  Maassa seikkailulla!


Tämän verran saattoi hahmoista nähdä.
Illan paraati on jotain, mitä ei missään nimessä halua missata.

Puisto (tai itseasiassa niitä on 2) on hurrrrjan suuri, ja nähtävää ja ihmeteltävää riittää kyllä kaikenikäisille, useammaksikin päiväksi. Tuntuu etten itse kerennyt päivässä nähdä mitään, vaikka porukkaakin oli "vain" n 30 000 sinä päivänä (sesonkina kuulemma päälle 70 000/päivä). Ja perusranskalainen meininki oli näköjään yltänyt tännekin: monet hurjemmista laitteista olivat kiinni/huollossa/rikki.... Ehkä ihan hyvä niin!

Kylmyydestä ja pikaruoasta huolimatta  päivä oli aivan ihana, heittämällä yksi parhaimmista. Olisi ollut ihanaa vielä olla niin pieni että olisi saanut pukeutuakin prinsessaksi (aikuisilta moinen hupi on ymmärrettävästi kielletty), mutta olin leikisti röyhelömekossa koko päivän. Satufiiliksestä ei olisi halunnut päästää irti, olisin voinut siltä istumalta jäädä mestaan töihin, ihan vain jotta olisin saanut nautiskella taiasta pidempään. Nyt vain säästökuurille, jotta pääsen keväällä uudestaan vielä käymään! Enskerralla mäkin olen ihan pro, ja tiedän jo, miten pitää sumplailla ja taktikoida;)



Maaren The Mouse kiittää ja kuittaa!

4 kommenttia:

  1. Miten mä vaan voin NIIN kuvitella sut tonne!!! Disneyland piti ainakin viime vuonna köpiksessä aukkarit tanssijoille, vink vink :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, niin mäkin!! Joo on niitä vähän vaikka missä, mutta mähän en tanssi ennää ollenkaan... Mutta ehkä haen sinne vaikka prinsessaks, tai Minni Hiireks :D

      Poista
  2. Voi että, oon käyny tuolla 16-vuotiaana ja sillo päätin että isona musta tulee paraatin Pieni Merenneito (sillo oli punaset hiukset) :D Ihana paikka! Harmi ettei Ruususelle kai pääse kylään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle sanottiin kans et se Ariel ois eniten mulle, ja se on kyl ollu mun lemppariki aina:) Mut on aivan superihana mesta, vaikka ei sinne linnaan joo pääse :(

      Poista