lauantai 8. joulukuuta 2012

Hiusmömmöjä

 Olen aina ollut taipuvainen hamstraamaan kamalan kasan kaikenlaista kosmetiikkaa. Erityisesti hiustenhoitotuotteet ovat olleet heikkouteni. Ja nyt viime vuosina minut on vielä hemmoteltu pilalle: enää kelpaavat vain kampaamotuotteet, eikä niistäkään kaikki merkit. Tosin, täällä ollessani olen hieman alkanut joustaa asiassa. Vain hieman.

Voi siis vain kuvitella sitä surun määrää, kun jouduin suurimman osan vaivalla alennuksista metsästämistäni (tai äitin sponssaamista) puteleista jättämään matkasta tänne muuttaessani. Itse asiassa aineiden jättäminen -ja kokonaan uusien ostaminen!- kauhistutti niin paljon, että etsin huushollistamme kaikki hotelleista varastetut pikkupullot, ja täytin ne. Joitain tuotteita annoin ystävilleni, tiesin että ne saavat näin hyvän kodin. Kuitenkin monet (lähes täydet) purkit ja purnukat laitoin, silittelyjen ja parin kyynelen saattelemana, syyslevolle äidin luokse vessan kaappiin. Välillä iskee huono omatunto kun käytän Kuopion kotia tavaroideni varastona, mutta olen muuten aika varma, ettei kukaan ole tähän päivään mennessä edes tajunnut puteleideni siellä majailevan.




Osa pikkupurkkiarsenaalistani. Osa oli jossain biliksellä, tavarat
kun aina pysyvät minulla niin hyvin omilla paikoillaan...
Pahoittelen järkyttävän huonolaatuisia kuvia.

Nopeastihan tuollainen pikkupullollinen tuotetta kuluu. Niinpä käydessäni n. kuukausi sitten Suomessa, pakkasin kaikki tyhjentyneet putelit laukkuuni, ja täytettyinä taas takaisin! Raaskin jopa tuoda jotain ihan isoissakin satseissa, esimerkiksi Dieselin Fuel for life -vartalovoiteen. Mmmmm, ihana kun voi läträtä tätä huumaavan tuoksuista ainetta ilman että tarvitsee säästellä.



Mömmökokoelmani on kuitenkin ollut valitettavan puutteellinen. Erityisesti olen kaivannut lämpösuojan antavaa muotoilusprayta, kun tykkään tuota tukkaani usein väkertää. Pariisin päätähuimaava hintataso ei ole jouduttanut asian korjaamista, mutta minua kohtasi onnenpotku! Eräs saksalainen tyttö oli muuttamassa, eikä halunnut heittää puolikäytettyjä tuotteitaan roskiin. Fiksu likka, minun mielestäni, ja minun onnekseni. Ostin nimittäin kyseiseltä neiti-ihmiseltä aimo kasan kaikkea.



Maksoin kuvissa näkyvistä aineista + melkein täydestä L'orealin Elnett satin-hiuslakasta yhteensä 7e. Monopristä en saisi edes kyseistä lakkaa yksinään sillä hinnalla. Sain siis kaikkea shampoista ja hoitoaineista kasvoveteen, sekä sen kauan kaivatun muotoilusuihkeen! Ja tämä (yläkuvassa oranssi) on vieläpä hyvä lajinsa edustaja. Muita en oikeastaan ole päässyt vielä testaamaan, varmaan joukossa on sellaisiakin jotka eivät sovi minulle (huomatkaa miten diplomaattisesti ilmaistu!). Mutta ne voin sitten antaa jollekin kaverilleni taas, laittaa hyvän kiertämään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti