sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Mun pikku joulupuu

En ole ikinä ollut joulukoristeiden fani, mutta kuusen koristeluun olen suhtautunut enemänkin kuin vakavasti. Vuosia sain dominoida kuustamme, mutta sitten pienemmät sisarukseni kasvoivat niin suuriksi että tajusivat kun siirsin/poistin heidän laittamiaan koristeita. Niinpä minulle hommattiin jatkossa oma kuusi, jonka ulkonäön sain täysin päättää. (Huom: meillä on aina ollut vain tekokuusia, allergioiden vuoksi. Olen aina ollut kuusiraukkojen kaatamista vastaan, mutta toisaalta, onhan se aidon kuusen tuoksu ihan omaa luokkaansa tunnelman luojana...).



Minä ja meidän talon kuusi. Se on hieno ja kivan överisti vilkkuva.


Joka vuosi oli eri teemainen kuusi: oli pelkkiä kristallikoristeita, mustahope, sininen, punakultainen, pastellivärinen... Mitä ikinä keksinkin! Alennusmyynneistä aina hamstrasin koristeita seuraavaa vuotta varten.

Nyt on  pari vuotta mennyt ilman kuusta ja koristeluja, ja se on hieman harmistuttanut. Mutta minäpä repäisin ja ostin (alennuksesta) itselleni pikkukuusen!





Se on pinkki, ja totaalisen ällö. Eli siis aivan ihana. Ah miten kiva olo tuli kun sai muovikuusen oksia avata ja asetella, tuntui ihan joululta. Seurakseen kuusi sai tuollaista vaaleanapunaista glitterköynnöstä (onko noilla joku nimi??), joka myös oli tarjouksessa. Kuusesta maksoin 2,50, ja köynnös oli sen puolieurosen halvempi. Okei, tulin eilen jo Suomeen, joten kerkesin yhteiselää puuni kanssa vain 2 päivää. Mutta se on niin kiva, että luultavasti saa jäädä paikalleen vähän pidemmäksikin aikaa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti